مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 09:302020-08-15اقتصادي

نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه در سال 98 اعلام شد


مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: نحوه و جزییات اخذ مالیات از خریداران سکه در سال 98 اعلام شد و خریداران سکه باید براساس قانون مالیت های مستقیم مالیات پرداخت کنند.

- حسن سجودی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: طبق قانون مالیات های مستقیم، به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات عملکرد سال 1398 دریافت کنندگان سکه تمام بهار آزادی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، آن دسته از اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال 1398 به دریافت حداکثر (185) قطعه سکه اقدام کرده اند، مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستور العمل هستند.

وی با اشاره به اینکه این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون صدرالاشاره و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می شوند، افزود: مالیات اشخاص موضوع این بند که اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند، بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان مردادماه سال 1399 است که خریداران مذکور مکلفند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://tax.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه در سال 98 اعلام شد

نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه در سال 98 اعلام شد