مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 11:252020-08-15سياسي

هلال احمر از جنس جامعه و متن مردم است


رییس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان گفت: هلال احمر از جنس جامعه و متن مردم و از جنس درد بر آمده است، یک امید ایجاد می کند تا بتواند رسالتی را ایفا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی ظهر امروز شنبه در نشست آموزشی و توجیهی دبیران باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به آخرین آیه شریفه سوره مبارکه آل عمران یا أیّها الّذین آمنوا اصْبروا و صابروا و رابطوا واتّقوا اللّه لعلّکمْ تفْلحون به تفسیر اجمالی این آیه پرداخت و افزود: چهار کلید واژه در این آیه نهفته است؛ شکیبا باشید، همدیگر را به شکیبایی توصیه کنید، مرزبانی کنید و خدا را در همه حالات در نظر بگیرید.

وی این کلید واژه ها را مقدمات رستگاری معرفی کرد و ادامه داد: اگر به ترجمه های فارسی قرآن کریم رجوع کنید کلمه رابطوا را شماری از مترجمان به عنوان مرزبانی در نظر گرفته اند.

مرابط یعنی افرادی که مرزها را نگهبانی می کنند اما برخی از مترجمان واژه رابطوا را به معنی ارتباط ترجمه کرده اند یعنی ای جامعه ایمانی شکیبا باشید، همدیگر را به شکیبایی توصیه کنید و با هم در ارتباط باشید .

وی توصیه به شکیبایی را در سختی ها معمول دانست و آیه را این گونه تفسیر کرد: خداوند می فرمایند در سختی شکیبا باشید و در سختی همدیگر را به ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلال احمر از جنس جامعه و متن مردم است

هلال احمر از جنس جامعه و متن مردم است