مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 19:252020-08-15فرهنگي

پایان یک انتظار + فیلم


«دوست داشتم اجازه می دادند برای اولین بار با حسین در خلوت و تنهایی صحبت کنم از اینکه در آن جمع قرار گرفته بودم و در سکوتی محض همه چشم ها به من دوخته شده بود ناراحت بودم.

- دوست داشتم اجازه می دادند برای اولین بار با حسین در خلوت و تنهایی صحبت کنم از اینکه در آن جمع قرار گرفته بودم و در سکوتی محض همه چشم ها به من دوخته شده بود ناراحت بودم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،منیژه لشکری همسر سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری بهمن ماه سال گذشته به علت ایست قلبی به لقاءالله پیوست.

او به گفته خودش یک زنِ رنج کشیده از جنگ بود.

* منیژه لشکری به خانه ابدی بدرقه شد با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 مأموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

وی در سه ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت هشت سال در کنار 60 نفر از دیگر هم رزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می شد اما پس از پذیرش قطعنامه ایشان را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی 10 سال طول کشید.

لشکری سرانجام پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در 17 فروردین 1377 به خاک وطن بازگشت و پس از بازگشت به وطن، لقب سیدالاسرای ایران را از مقام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان یک انتظار + فیلم

پایان یک انتظار + فیلم