مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 05:252020-08-16پزشكي

استفاده از عینک بجای لنز تماسی در شرایط شیوع بیماری کووید 19


پزشک متخصص بیماری های چشم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در دوران اپیدمی و شیوع بیماری کووید 19 به جای لنز تماسی از عینک استفاده کنید.

- ایسنا/خراسان شمالی پزشک متخصص بیماری های چشم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در دوران اپیدمی و شیوع بیماری کووید 19 به جای لنز تماسی از عینک استفاده کنید.

دکتر علی عفتی زاده در گفت و گو با ایسنا، یادآور شد: با وجود آن که هیچ شواهدی از افزایش خطر کرونا در مصرف کنندگان لنز تماسی وجود ندارد، اما به علت افزایش تماس مکرر چشم ها توصیه می شود حداقل در شرایط اپیدمی این بیماری استفاده نشود.

وی به اهمیت بهداشت چشم به ویژه در شرایط شیوع بیماری کووید 19 اشاره کرد و افزود: استفاده از عینک هر چند نقش محافظت 100 در صدی از چشم ها را ندارد، اما می تواند از چشم های فرد در مقابل قطرات تنفسی محافظت کند.

وی استفاده از قطره اشک مصنوعی را برای افرادی که خشکی چشم دارند، خوب و مناسب اعلام و اظهارکرد: قبل از ریختن قطره به چشم ها حداقل 20 ثانیه دست ها باید با آب و صابون شسته شود و پس از ریختن قطره داخل چشم ها نیز، شستشوی کامل دست ها ضروری است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود تاکید بر مراجعه نکردن به پزشک در شرایط کنونی اما به محض ایجاد تاری، تغییر در دید یا از دست دادن ناگها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از عینک بجای لنز تماسی در شرایط شیوع بیماری کووید 19

استفاده از عینک بجای لنز تماسی در شرایط شیوع بیماری کووید 19