مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 08:002020-08-16اقتصادي

چرا تاکداران خراسان شمالی انگیزه ای برای مبارزه با سفیدک انگور ندارند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به بروز بیماری سفیدک انگور در تاکستان های استان گفت: تابستان امسال فصل استثنایی برای تاکداران استان است چراکه برای اولین بار در این فصل از سال این آفت در تاکستان های استان بروز یافته است.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به بروز بیماری سفیدک انگور در تاکستان های استان گفت: تابستان امسال فصل استثنایی برای تاکداران استان است چراکه برای اولین بار در این فصل از سال این آفت در تاکستان های استان بروز یافته است.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: از سوی دیگر میزان بروز این بیماری در تاکستان های استان در این فصل از سال نسبت به فروردین و اردیبهشت ماه بیشتر است.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته رطوبت هوا در مناطق کوهستانی شهرستان بجنورد بیش از 50 درصد بوده است، افزود: این میزان رطویت شرایط بسیار ایده آل برای رشد بیماری سفیدک انگور است.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر بیماری سفیدک انگور بیشتر تاکستان هایی را درگیر خود کرده که هرس تر را نداشته و امر وجین را انجام نداده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی های اساسی ما برای تاکستان های دیمی است که باید مبارزات شیمیایی در آنجا انجام شود، گفت: متاسفانه تاکداران انگیزه ای برای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تاکداران خراسان شمالی انگیزه ای برای مبارزه با سفیدک انگور ندارند

چرا تاکداران خراسان شمالی انگیزه ای برای مبارزه با سفیدک انگور ندارند