مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 11:252020-08-16سياسي

دغدغه هیئت های مذهبی نسبت به سلامت عمومی/ تشریح شیوه نامه عزاداری


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: دغدغه هیئت های مذهبی نسبت به سلامت جامعه از سایر جاها بیشتر است و زمانی که مردم درگیر کرونا بودند به صورت خودجوش پای کار آمدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام غلامحسین حقانی ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: دغدغه هیئت های مذهبی نسبت به سلامت انسان ها از سایر جاها بیشتر است و زمانی که مردم درگیر کرونا بودند به صورت خودجوش به پاکسازی معابر و ضدعفونی بیمارستان ها کمک کردند.

وی افزود: هیئتی ها نسبت به حفظ سلامت مردم و حفظ شعائر اسلامی دغدغه دارند ضمن اینکه مراسم عزاداری و مذهبی، سلامت روانی مردم را افزایش می دهد و برگزاری این قبیل مراسم ضرورت دارد.

وی با اشاره به شیوه نامه ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) افزود: این شیوه نامه سختگیرانه نوشته شده و هیئت های مذهبی آن را کاملاً پذیرفته اند و اجرا می کنند.

حقانی به شرایط شیوه نامه عزاداری محرم اشاره کرد و اذعان داشت: مراسم باید در فضای باز برگزار شود همچنین برگزاری مراسم در مکان های مسقف زیر 6 متر ممنوع است، توزیع نذورات حین مراسم ممنوع بوده و بهتر است نذورات در قالب کمک مومنانه انجام شود؛ رفت و آمد دسته جات عزاداری ممنوع بوده و مدت زمان برگزاری مراسم 2 ساعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دغدغه هیئت های مذهبی نسبت به سلامت عمومی/ تشریح شیوه نامه عزاداری

دغدغه هیئت های مذهبی نسبت به سلامت عمومی/ تشریح شیوه نامه عزاداری