مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 06:152020-08-17سياسي

ایستادگی کُرددلان پاوه در برابر تجاوز ضدانقلاب


23 مرداد یکباره صدای تیراندازی و انفجار در اطراف شهر پاوه به گوش رسید، در لابه لای صداهای مهیب بلندگو از مردم می خواست یا تسلیم شوید و به ما بپیوندید یا بمیرید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رعب به وحشت ایجاد شده در شهر صدای ضدانقلاب و تجزیه طلبی بود که در روستای قوری قلعه قطع نامه صادر کرده بودند و خواهان تشکیل شورای شهرستان پاوه و خروج پاسداران از منطقه و در نهایت اعلام خودمختاری کردستان کنند.

مردم منطقه در اعتراض به قطع نامه ضدانقلاب، در شهر تظاهرات کردند و در فرمانداری متحصن شدند و برای امنیتشان درخواست نیروی کمکی داشتند.

در این فضای متشنج شهید سید محمد سعید جعفری در اقدامی شجاعانه با همراهی آیات عظام اشرفی، کاظمی و خرمشاهی در جمع مردم متحصن در فرمانداری پاوه حضور می یابند و با سخنرانی و اعلام حمایت از متحصنین شخصاً خطر مذاکره با سران گروهک ها را در قوری قلعه به جان می خرد و سعی در ختم غائله کرده موضع مردم پاوه را تثبیت می کند.

پیروزی مذاکرات به نفع مردم پاوه و ورود شهید چمران به این شهر منجر به خشم معاندان و محاصره و حمله مسلحانه آنها به پاوه شد.

گروهک تجزیه طلب سرانجام در 23 مرداد در روستای قوری قلعه جمع شدند و با اسلحه و مهمات فراوان همان شب به شهر پاوه حمله کردند و قصدشان تصرف کامل شهر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایستادگی کُرددلان پاوه در برابر تجاوز ضدانقلاب

ایستادگی کُرددلان پاوه در برابر تجاوز ضدانقلاب