مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 06:152020-08-17اجتماعي

راه های کنترل وزن و چاقی دانش آموزان


وزیر آموزش وپرورش دستورالعمل پروژه «کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم» را ابلاغ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، کودکان، نوجوانان و جوانان دانش آموز، سرمایه های اصلی کشور و آینده سازان مهین اسلامی هستند.

تربیت متوازن و تمام ساحتی دانش آموزان از مطالبات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است به نحوی که در بیانیه ارزش های این سند بر سلامت جسمانی و نشاط دانش آموزان تأکید شده است.

یکی از علل اصلی که سلامت امروز و فردای نسل در حال رشد را به مخاطره می اندازد، شیوع افزایش وزن و چاقی در سنین خردسالی و دانش آموزی است.

این پدیده یک پیامد هزاره سومی است که برخی از کشورهای جهان را به وضعیت هشدار دهنده ای رسانده و درکشور ما نیز از روند روبه رشدی برخوردار شده است.

افزایش وزن و چاقی نه تنها سلامت کودکان و نوجوانان را در طول تحصیل به خطر می اندازد، بلکه بر زندگی آنان در آینده تأثیرگذار است و آنان را با مشکلات بهداشتی، سلامتی و شیوع بیماری های غیر واگیر مواجه خواهد نمود.

به همین منظور وزارت آموزش وپرورش مصمم است پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم را تدوین و از رهگذر اجرای آن نقش مؤثری در تأمین سلامت عمومی امروز و آینده جامعه ایفا نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های کنترل وزن و چاقی دانش آموزان

راه های کنترل وزن و چاقی دانش آموزان