مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 09:102020-08-17پزشكي

برای مقابله با استرس کنکور چه باید کرد؟


متخصصص اعصاب و روان و دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی با اشاره به اینکه جوانان کنکوری در سال های قبل فقط با استرس کنکور مواجه بودند، گفت: امسال استرس ناشی از ویروس کرونا و به تعویق افتادن تاریخ برگزاری آزمون به عنوان معضلی دیگر، - ایسنا/اصفهان متخصصص اعصاب و روان و دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی با اشاره به اینکه جوانان کنکوری در سال های قبل فقط با استرس کنکور مواجه بودند، گفت: امسال استرس ناشی از ویروس کرونا و به تعویق افتادن تاریخ برگزاری آزمون به عنوان معضلی دیگر، بار استرس جوانان کنکوری را اضافه کرده است.

دکتر امیر هوشنگ باقری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: استرس به خودی خود مفید و دارای اثرات خوبی است، به افراد انگیزه فعالیت داده و در صورت کوتاه مدت بودن می تواند سیستم ایمنی فرد را تقویت کند و مانند یک ورزش مفید باشد.

وی با بیان اینکه استرس های کوتاه مدت برای بدن مفید هستند و در این حالت فرد اصلا متوجه این استرس نمی شود، گفت: استرس در حد متوسط و به شرط مزمن نشدن نیز برای انسان مفید است و منجر به انگیزه و نشاط در فرد می شود.

این متخصص اعصاب و روان افزود: هر استرس می تواند به انواع خوشایند و ناخوشایند تقسیم شود و هر دو نوع این استرس ها اگر طولانی شوند به ذهن و جسم فرد آسیب می زنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مقابله با استرس کنکور چه باید کرد؟

برای مقابله با استرس کنکور چه باید کرد؟