مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 09:452020-08-17سياسي

بقاع خوزستان آماده برگزاری عزاداری حسینی / احیای صدها هزار هکتار از موقوفات استان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه به منظور برگزاری عزاداری حسینی در سال جاری با رعایت همه آیین نامه های بهداشتی در همه بقاع اعلام آمادگی کرده ایم، - ایسنا/خوزستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه به منظور برگزاری عزاداری حسینی در سال جاری با رعایت همه آیین نامه های بهداشتی در همه بقاع اعلام آمادگی کرده ایم، گفت: با همت مجموعه اوقاف و حمایت دستگاه قضایی، صدها هزار هکتار از موقوفات خوزستان احیا شدند.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در نشست خبری با موضوع اجرای نیت واقفین در راستای طرح بصیرت عاشورایی که امروز 27 مردادماه برگزار شد، با بیان اینکه اوقاف خوزستان دارای 417 امامزاده و حرم یک پیغمبر است، اظهار کرد: نزدیک به 550 موقوفه منفعتی، 15 هزار رقبه انتفاعی و منفعتی، با حدود 13 نیت شامل کمک به ایتام، دانش آموزان بی بضاعت، خرید آب، عزاداری امام حسین(ع)، ساخت پل و .

در خوزستان قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه وقف، نهادی صد درصد دینی و مردمی به شمار می رود، گفت: ارتباط مستقیم مردم با امامزادگان و بالعکس همواره ارتباطی تنگاتنگ بوده است.

نذورات و موقوفات در بقاع از طرف مردم است و منفعت آن هم به مردم بازمی گردد و به همین دلیل هیچ فردی حق دخل و تصرف چه از نظر شرعی و چه از نظر قانونی را در موقوفات ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقاع خوزستان آماده برگزاری عزاداری حسینی / احیای صدها هزار هکتار از موقوفات استان

بقاع خوزستان آماده برگزاری عزاداری حسینی / احیای صدها هزار هکتار از موقوفات استان