مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 09:502020-08-17پزشكي

غذاهایی که مغز را کوچک می کنند


به گفته نایب رییس انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، نایب رییس انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران - جی پلاس ، سید ضیاء مظهری روز دوشنبه افزود: امروز بسیاری از مواد غذایی موجود در بازار به خصوص مواد غذایی فرآوری شده آماده یا نیمه آماده حاوی مقادیر زیادی روغن و چربی های مضر هستند و موادی مانند سوسیس، کالباس، پیتزا، همبرگر و سیب زمینی سرخ شده دارای چربی اشباع شده و نمک زیاد بوده که علاوه بر کوچک کردن مغز ، تنگی، انسداد عروق و بروز بیماری های قلبی عروقی را به دنبال دارند.

وی اظهار داشت: اگر سفره خانواده تحت هر عاملی قادر به تامین انرژی، پروتیین، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز میلیاردها سلول تشکیل دهنده جسم افراد خانواده نباشد، بیماری های مختلف ناشی از کمبود مواد مغذی نیز بروز خواهد کرد.

مظهری ادامه داد: ابتلای افراد خانواده به انواع بیماری های عفونی، گوارشی یا ریوی ناشی از مصرف غذاهای پرچرب و پر کالری، گسترش سوءتغذیه وضعیت جسمانی و توان فکری مبتلایان را به دنبال داشته و هر روز بیشتر از قبل آنها را ضعیف، ناتوان و فرسوده می کند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: در الگوهای تغذیه خانواده اگر زیاده روی و بیش خوری و بدخوری، تک خوری به صورت مستمر و به مدت طولانی انجام پذیرد، خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، بیماری های قل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذاهایی که مغز را کوچک می کنند

غذاهایی که مغز را کوچک می کنند