مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 10:202020-08-17بين الملل

گفت وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره آتش بس و آغاز مذاکرات در لیبی


روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی تاکید کردند، طرف های لیبیایی باید گام های واقعی را برای آتش بس و آغاز مذاکرات مستقیم بردارند.

- روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی تاکید کردند، طرف های لیبیایی باید گام های واقعی را برای آتش بس و آغاز مذاکرات مستقیم بردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، طبق بیانیه ای که کرملین امروز (دوشنبه) منتشر کرد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود یک گفت وگوی تلفنی داشت.

طبق بیانیه کرملین، در این تماس تلفنی تمرکز اصلی بر مشکلات بحران لیبی بود.

همچنین در این گفت وگو تاکید شد همه طرف های درگیر در لیبی باید گام های واقعی را در مسیر برقراری آتش بسی پایدار و آغاز مذاکراتی مستقیم مطابق با نتایج کنفرانس برلین و قطعنامه 2510 شورای امنیت بردارند.

در ادامه این بیانیه آمده است، دو طرف ضمن بررسی شرایط سوریه بر لزوم افزایش اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

همچنین آنها درباره افزایش هماهنگی ها جهت اجرای توافقنامه های دو کشور درباره منطقه کاهش تنش ادلب از جمله پروتکل الحاقی توافقنامه سال 2018 سوچی که پنجم مارس در مسکو به تصویب رسید، توافق کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره آتش بس و آغاز مذاکرات در لیبی

گفت وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره آتش بس و آغاز مذاکرات در لیبی