مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 11:302020-08-17اقتصادي

10 درصد ترانزیت کشور از پایانه های آذربایجان غربی انجام می شود


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 10 درصد از تراتزیت کشور از پایانه های مرزی استان انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیدین رحمانی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از آخرین روند احداث پایانه مرز سرو در ارومیه با بیان اینکه از 23 پایانه فعال کشور، 5 پایانه فعال در آذربایجان غربی است که 23 درصد پایانه های کشور را تشکیل می دهد، افزود: 10 درصد ترانزیت کشور از پایانه های آذربایجان غربی انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی پایانه سرو به بندر مرسین به عنوان قطب مهم از صادرات و واردات کشور ترکیه، از اهمیت خاصی برای برخوردار است لذا پایانه مرزی سرو می تواند نقش خوبی در اقتصاد ایفا کند.

رحمانی اضافه کرد: پایانه رسمی کشور به عنوان مبادی رسمی ورود و خروج کشور نقش به سزایی در اقتصاد و ارز آوری و صادرات و واردات دارد و بزرگترین ویژگی آذربایجان غربی به لحاظ وجود پایانه های رسمی و تنها استانی که با اروپا ارتباط مستقیم دارد و قطعاً وضعیت استان را نسبت به سایر استان ها متمایز می کند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید با بیان اینکه سالن مسافری پایانه مرزی سرو بزودی توسط رییس جمهور افتتاح می شود، افزود: سالن مسافری پایانه مرزی سرو با مساحت 4160 مترمکعب و اعتبار 35 میلیارد تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد ترانزیت کشور از پایانه های آذربایجان غربی انجام می شود

10 درصد ترانزیت کشور از پایانه های آذربایجان غربی انجام می شود