مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 17:552020-08-17اقتصادي

1900 هکتار اراضی پایاب سد گاران برای تخصیص آب تا دو ماه دیگر آماده می شود


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: در فاز نخست تخصیص آب سد گاران به اراضی پایاب سد گاران، یک هزار و 900 هکتار از اراضی پایاب سد گاران برای تخصیص آب تا دو ماه دیگر آماده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، بهرام نصرالهی زاده عصر امروز در بازدید از پروژه پمپاژ آب سد گاران اظهار کرد: سهم کردستان از آبی کردن اراضی دیم در سالجاری به 16 هزار و 800 هکتار افزایش یافته است و با راه اندازی پمپاژ آب سد گاران تا دو ماه دیگر یکهزار و 900 هکتار از اراضی پایاب این سد تحت پوشش این سد قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز برای تخصیص آب به نواحی کشاورزی پایاب سد گاران اختصاص یافته و امسال تا پایان سال مالی این پروژه باید به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان اظهار کرد: سد گاران یکی از سدهای استان است که با هدف تامین آب شرب شهر مریوان و آبیاری بیش از 5 هزار هکتار از اراضی  پایاب سد گاران که به چند ناحیه عمرانی تقسیم می شود، احداث شده است.

کامران خرم با بیان اینکه سعی براین است تا ظرف دو ماه آینده یک هزار و 900 هکتار از اراضی سدگاران تحت پوشش آبیاری این سد قرار بگیرد، بیان کرد: با تبدیل اراضی دیم پایاب سد گاران  به آبیشاهد تحول بزرگی در پیشرفت بخش کشاورزی درآمد کشاورزان این منطقه خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1900 هکتار اراضی پایاب سد گاران برای تخصیص آب تا دو ماه دیگر آماده می شود

1900 هکتار اراضی پایاب سد گاران برای تخصیص آب تا دو ماه دیگر آماده می شود