مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 01:552020-08-17پزشكي

تشریح جزییات بررسی ژنتیکی یکی از سندرم های نادر غدد


معاون پژوهشی مرکز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بررسی ژنتیکی تومور کلسی نوزیس ارثی در یک خانواده ایرانی به منظور جلوگیری از انتقال این بیماری نادر به نسل های بعدی انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم هنر دوست، از بررسی ژنتیکی یکی از سندرم های نادر غدد خبر داد و افزود: حدود سه سال پیش جوانی 24 ساله به مرکز تحقیقات غدد معرفی شد که در شانه و همچنین در استخوان لگن او برآمدگی دردناک وجود داشت.

وی با بیان اینکه ضایعه استخوانی او دو مرتبه جراحی شد و از طریق آزمایش های پاتولوژیک و بیوشیمیایی بیماری کلسی نوزیس وی تایید شده بود، ادامه داد: در مرکز تحقیقات غدد برای تشخیص ارثی بودن بیماری و آیا می تواند به نسل بعدی منتقل شود یا خیر، خانواده فرد بیمار مورد بررسی ژنتیکی قرار گرفت.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بیماری تومور کلسی نوزیس ارثی یکی از سندرم های نادر غدد است.

این تومور استخوانی به دلیل برهم خوردن تعادل یون های کلسیم و فسفر در بدن و رسوب کلسیم در بافت نرم ایجاد می شود و متاسفانه هنوز درمان قطعی ندارد، فقط می توان علایم آن را با جراحی و درمان های حمایتی تا حدودی کنترل کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این در ایران هیچ بررسی ژنتیکی روی این بیماری انجام نشده بود، خاطر نشان کرد: از این جهت این بررسی برای ما اهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح جزییات بررسی ژنتیکی یکی از سندرم های نادر غدد

تشریح جزییات بررسی ژنتیکی یکی از سندرم های نادر غدد