مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 02:452020-08-17اجتماعي

تثبیت تراز آبی پهنه فیروزه ای آذربایجان


مدیر دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه از تثبیت تراز آبی پهنه ی آبی دریااچه ارومیه خبر داد.

- فرهاد سرخوش در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است و کاهش تراز آن در فصل گرما طبیعی است،  اظهار داشت: اوضاع نگین آبی آذربایجان در حالت کلی خوب است و حیات به این دریاچه بازگشته است.

وی با اشاره به کاهش محسوس بارش ها طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته، گفت: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون به 2 هزار و 903 کیلومترمربع رسیده و نسبت به سال گذشته تنها 28 کیلومترمربع کاهش یافته است.

مدیر دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اعلام اینکه حجم آب دریاچه ارومیه نیز به رقم سه میلیارد و 750 میلیون مترمکعب رسیده، گفت: هرچند میزان آب دریاچه ارومیه به بازه سه میلیون مترمکعب کاهش یافته است، ولی وضعیت این دریاچه هم اینک نسبت به سال های اخیر مساعد است و تلاش ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

سرخوش با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و 271 متر و 41 سانتی متر رسیده، افزود: با وجود افزایش چشمگیر تبخیر آب با تداوم فصل گرما، شاهد کاهش کمتر تراز این دریاچه نسبت به دوره های گذشته هستیم که نشانگر موفقیت در طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت تراز آبی پهنه فیروزه ای آذربایجان

تثبیت تراز آبی پهنه فیروزه ای آذربایجان