مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 03:202020-08-17فرهنگي

«جان مایه» خواندنی شد/ کمرنگی دامنه خلاقیت در موسیقی ایرانی!


یک مدرس و پژوهشگر حوزه موسیقی از انتشار یک اثر تالیفی در شرح آثار و احوال شیوه علی اکبرشهنازی استاد موسیقی ایرانی با عنوان «جان مایه» خبر داد.

- یک مدرس و پژوهشگر حوزه موسیقی از انتشار یک اثر تالیفی در شرح آثار و احوال شیوه علی اکبرشهنازی استاد موسیقی ایرانی با عنوان جان مایه خبر داد.

محمد امین میراحمدی نویسنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب جان مایه مشتمل بر شرح آثار، احوال و شیوه علی اکبر شهنازی استاد موسیقی ایرانی خبر داد و بیان کرد: علی اکبر شهنازی ردیف دان، نوازنده تار، آهنگساز و مدرس موسیقی بود که بر پایه سنت، آثار ارزشمند و زیبایی در حوزه موسیقی جدی و هنری خلق کرد.

بنابراین اثر جان مایه پژوهشی است که ضمن پرداختن به آثار، احوال و شیوه این استاد بزرگ به خلاقیت بر بستر سنت پرداخته است.

در این اثر یک دوره دستگاه نوا آهنگسازی و اجرا شده که در آن سیستم مدال از ردیف آقا حسینقلی و شیوه نوازندگی از ردیف دوره عالی استاد شهنازی اقتباس شده است.

وی طی یادداشتی درباره دیگر موارد مطرح شده در این اثر پژوهشی توضیح داد: خلاقیت و نوآوری در هنر، فرآیندی است که بعد از تقلید آغاز می شود؛ زمانی که هر فرد متناسب با خلاقیت و رهیافت های شخصی می تواند در ارتباط با اصول و فروعی که از پیش آموخته به نوآوری بپردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جان مایه» خواندنی شد/ کمرنگی دامنه خلاقیت در موسیقی ایرانی!

«جان مایه» خواندنی شد/ کمرنگی دامنه خلاقیت در موسیقی ایرانی!