مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 03:402020-08-18پزشكي

طراحی عینک واقعیت مجازی برای رفع تنبلی چشم کودکان


محققان در یک تیم استارت آپی موفق به طراحی یک عینک واقعیت مجازی شدند که به جای روش های سنتی درمان تنبلی چشم با بازی و انیمیشن، این بیماری را در کودکان 4-12سال رفع می کند.

- آریانا سلطانی، مدیر کسب و کار تیم استارت آپی تولید کننده عینک های مجازی برای درمان تنبلی چشم و تیم برگزیده در نهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس 2020 در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر از روش های سنتی برای رفع تنبلی چشم کودکان از یک تا 3 سال استفاده می شود از این رو در صدد بر آمدیم تا با طراحی عینک های واقعیت مجازی، بازی و اپلیکیشن های این عینک گامی به سوی تغییر روش سنتی برداریم.

وی با بیان اینکه در روش سنتی از پدهایی بنا به تشخیص پزشک برای رفع تنبلی چشم استفاده می شود، بیان کرد: در استفاده از این عینک ها، نیازی به پد نیست و کودک با عینک مجازی در خانه بنا به تشخیص پزشک می تواند در راستای رفع بیماری اقدام کنند.

سلطانی عنوان کرد: در واقع این عینک مجازی یک کلینیک واقعیت مجازی است که بیماری تنبلی چشم کودک را با بازی و انیمیشن درمان می کند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار طراحی بازی ها و انیمیشن های این عینک مجازی، از هوش مصنوعی برای تحلیل داده های روند درمانی کودک استفاده کردیم، افزود: این داده ها روند بهبودی کودک را برای پزشک مشخص می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی عینک واقعیت مجازی برای رفع تنبلی چشم کودکان

طراحی عینک واقعیت مجازی برای رفع تنبلی چشم کودکان