مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 05:052020-08-18سياسي

عجب محرمی بشه امسال...


همه ساله، چه پیش از آغاز ماه محرم و در زمان این ماه برنامه هایی برگزار می شود که مستلزم اجتماعات گسترده مردمی است اما محرم امسال شرایط با سال های گذشته متفاوت شده و باید نکاتی را که مورد تاکید مسئولان بهداشت و درمان می باشد مورد نظر قرار بگیرد.

- هرچه به محرم نزدیک تر می شویم، فشارهای روانی برخی رسانه های معاند درباره وضعیت برگزاری مجالس عاشورایی بیشتر می شود چرا که این روزها با شیوع کرونا همه چیز تغییر کرد و تأثیر این ویروس بر مناسک دینی بی سابقه بود.

بسته شدن درب مساجد و اماکن مقدس، برای مردمی که همواره رفتن به این مکان ها را جزء ضروریات زندگی شان می دانند، بسیار سخت و غیرقابل تحمل بود، اتفاقی که چالش های بسیاری را در پی داشت و شکل جدیدی از برگزاری مراسم مذهبی را به وجود آورد.

در ابتدای همه گیری این ویروس، با سخت گیری های وزارت بهداشت و همراهی مردم در جدی گرفتن این موضوع، شاهد بسته شدن بسیاری از اماکن، کاهش جلسات مذهبی و تعطیلی بسیاری از هیئت ها بودیم، حتی کرونا باعث لغو برگزاری رویدادهای مختلف ارزشی شد که هر ساله به صورت باشکوه برگزار می شد؛ این جریان مدل های جدیدی را از ارائه برنامه های مذهبی به جامعه نشان داد که توانست تا حدودی خلأ ایجاد شده در این حوزه را جبران کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عجب محرمی بشه امسال...

عجب محرمی بشه امسال...