مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 05:102020-08-18سياسي

کاهش نرخ رشد جمعیت کشور نگران کننده است


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، کاهش نرخ رشد جمعیت کشور را نگران کننده توصیف کرد و گفت: موضوع جمعیت را نباید حزبی و سیاسی کرد که عده ای در مقابل و برخی در طرفداری آن باشند، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، نخستین جلسه کمیته مطالعات و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام سعید رضا عاملی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

عاملی در ابتدای این جلسه با بیان این که هدف از تشکیل کمیته علمی جمعیت توجه چند رشته‌ای و چند نهادی به مسئله جمعیت است، گفت: مسأله جمعیت، تخصصی است که به رویکرد تخصصی نیاز دارد و مسائل مربوط به آن را یک جمع چند رشته ای می توانند حل کنند.

وی با بیان این که واقعیت این است که سال ها جمعیت شناسی در کشور ما با رویکرد کنترل جمعیت بوده در واقع دکترین کنترل جمعیت حاکم بر نگاه جمعیت شناسی بوده است، تصریح کرد: در کشورهای در حال توسعه افزایش جمعیت، افزایش هزینه محسوب و از جمعیت به صورت کیفی بهره برداری نمی شده است، جمعیت را به عنوان بار هزینه ای برای دولت تلقی کرده و رشد جمعیت را مانع افزایش امید به زندگی تلقی می کردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به هوشیاری رهبر معظم انقلاب نسبت به پیری جمعیت و نگرانی که ایشان بارها نسبت به کاهش جمعیت و نامناسب ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نرخ رشد جمعیت کشور نگران کننده است

کاهش نرخ رشد جمعیت کشور نگران کننده است