مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 05:352020-08-18سياسي

سرزمین از یادرفته توران دخت در یزد


توران پشت سرزمینی کهن و از قدیمی ترین روستاهای یزد محسوب می شود که پشت هاله ای از بی توجهی، فراموش شده و اگر گردشگری در این سرزمین کهن رونق نگیرد، - ساخت وسازهای غیرمجاز و حذف بافت تاریخی بلایای دور از انتظاری برای این سرزمین نخواهد بود.

توران پشت، سرزمین تاریخی و غنی از میراث فرهنگی و از کهن ترین روستاهای این سرزمین به شمار می رود که در گذر زمان دچار تغییر و تحولات طبیعی و ناشی از عوامل انسانی شده ولی همچنان جزو یکی از شاهکارهای تاریخی استان یزد به شمار می رود اما این دیار کهن با وجود اهمیت تاریخی و میراثی خود، هنوز مورد توجه جدی مسئولان قرار نگرفته و کمتر در لیست جاذبه ‎های گردشگری یزد از آن نام برده می‎شود.

بناهای بسیار شاخص تاریخی این سرزمین نه تنها هنوز نونوار نشده و به جاذبه های تاریخی استان یزد نپیوسته است که این سرزمین کهن با پیشینه و فرهنگی غنی، هنوز هیچ زیرساختی مربوط به حوزه گردشری ندارد و همین مسئله منجر شده تا شکافی میان گردشگری و این سرزمین کهن بیافتد و در سایه بی توجهی ها، بافتی با سال ها قدمت دستخوش تغییر و آسیب شود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرزمین از یادرفته توران دخت در یزد

سرزمین از یادرفته توران دخت در یزد