مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 06:152020-08-18اقتصادي

فواید محصولات پلاستیکی در شرایط کرونا


رییس کمیسیون فنی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: پیش از صنعت پلاستیک بیش از 60 الی 70 درصد مواد غذایی فاسد می شدند و یا انتقال مواد غذایی به مناطق دوردست ممکن نبود اما صنعت پلاستیک میزان هدر رفت مواد غذایی را تا 30 درصد کاهش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید زکایی برخی تبلیغات جهت دار و ناآگاهانه را عاملی برای تحریف واقعیت در خصوص صنعت پلاستیک دانست که موجب بروز مشکلاتی در مسیر تولید کنندگان این صنعت و صنایع وابسته به آن شده است.

وی درباره برخی اظهار نظرهای مبالغه آمیز درمورد صنعت پلاستیک و محصولات پلاستیکی اظهار کرد: تبلیغات زیادی در خصوص عوارض پلاستیک ها بر محیط زیست انجام می شود اما باید در نظر گرفت هر محصولی از جنبه های زیست محیطی، چهار مرحله تولید، فرآوری، مصرف و پسماند دارد و مقایسه میزان مصرف انرژی و آلایندگی زیست محیطی محصولات پلاستیکی با محصولات مختلف چوبی، فلزی، کاغذی و .

در این چهار مرحله نتایج جالبی دارد.

وی ادامه داد: در پژوهشی که توسط سازمان محیط زیست دانمارک در سال 2018 انجام شد، مشخص شد که در مرحله تولید، فرآوری و استفاده، پاکت های کاغذی 42 بار و کیسه های نخی بیش از 20 هزار برابر کیسه پلاستکی آلایندگی زیست محیطی، مصارف انرژی و آب و به طورکلی برای اکوسیستم هزینه ایجاد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواید محصولات پلاستیکی در شرایط کرونا

فواید محصولات پلاستیکی در شرایط کرونا