مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 06:302020-08-18بين الملل

شبکه های مخفی و دستکاری در فرآیندهای سیاسی ایران


عبدالله شهبازی؛ سرویس های اطلاعاتی بریتانیا و ایالات متحده آمریکا عوامل اصلی خود را در کودتای 28 مرداد 1332 به هر نامی معرفی کنند، - سرویس های اطلاعاتی بریتانیا و ایالات متحده آمریکا عوامل اصلی خود را در کودتای 28 مرداد 1332 به هر نامی معرفی کنند، امروزه برای ما شناخت این افراد، که بنیان گذاران و گردانندگان شبکه های مخفی آن سال ها و دهه های پسین بشمار می روند، دشوار نیست.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو -عبدالله شهبازی؛ سرویس های اطلاعاتی بریتانیا و ایالات متحده آمریکا عوامل اصلی خود را در کودتای 28 مرداد 1332 به هر نامی معرفی کنند، امروزه برای ما شناخت این افراد، که بنیان گذاران و گردانندگان شبکه های مخفی آن سال ها و دهه های پسین بشمار می روند، دشوار نیست.

این کانون با تاروپود سیاست و اقتصاد و فرهنگ جامعه ایران چنان آمیخته شد که حضور سنگین و تأثیرگذار آن، از جمله در تاریخنگاری کودتای 28 مرداد 1332، تا به امروز قابل لمس است.

در همین زمینه مطلب زیر بازخوانی از عبدالله شهبازی پژوهشگر ایرانی در خصوص نقش شبکه های مخفی در کودتای 28 مرداد است.

در تاریخچه عملیات کودتا ، منسوب به دونالد ویلبر، و منابع مشابه، اسامی نظامیان و غیرنظامیان نامدار یا گمنام، چون حسن ارفع، حسن پاکروان، مظفر بقایی، حسین خطیبی، عیسی سپهبدی، حبیب الله دیهیمی، محمود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه های مخفی و دستکاری در فرآیندهای سیاسی ایران

شبکه های مخفی و دستکاری در فرآیندهای سیاسی ایران