مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 06:552020-08-18سياسي

هم اندیشی دو روزه مجازی «اندیشیدن با ابن سینا» برگزار می شود


مرکز فرهنگی شهر کتاب در روزهای شنبه و یک شنبه اول و دوم شهریور همایش مجازی بزرگداشت ابن سینا و روز پزشک را برگزار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، با این که ابن سینا از برجسته ترین فیلسوفان و دانشمندان جهان اسلام است و در هزار سال گذشته آثار او در جهان نیز تاثیرگذار بوده است ولی کارنامه ی ابن سیناپژوهی در ایران چندان پر برگ و بار نیست و به نسبت جایگاه او در تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی، آثار ارزشمندی که در معرفی ابن سینا و آراء و آثارش نگاشته شده قابل توجه نیست و آثار خود ابن سینا نیز به طور کامل تصحیح و در اختیار علاقه مندان قرار نگرفته است.

علی اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی و بین الملل شهر کتاب با اشاره به نکات فوق گفت: ابن سینا زندگی ناآرام و پرحادثه ای داشته است و پاره ای از عمر خود را در اشتغالات سیاسی و هم نشینی با امیران سپری کرده است، با این همه، به واسطه ی وسعت اطلاعات و تجربیات علمی، فلسفی، هوشمندی و حافظه ی قوی، چنان آثار عظیمی در فلسفه، علوم مختلف و حتا در مباحث ذوقی و عرفانی پدید آورده که کل جریان های فکری و فرهنگی پس از خود را در جهان اسلام و حتا اروپای سده های میانه تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به نظام فلسفی ابن سینا و ترویج آن در هزاره ی گذشته تصریح کرد: تار و پود نظام فلسفی ابن سینا متشکل از فلسفه ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم اندیشی دو روزه مجازی «اندیشیدن با ابن سینا» برگزار می شود

هم اندیشی دو روزه مجازی «اندیشیدن با ابن سینا» برگزار می شود