مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 07:352020-08-18سياسي

احیای پهنه شرقی مسجد امام سمنان به مرحله اجرا نزدیک می شود


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: کلیات طرح احیای بافت پهنه شرقی مسجد امام سمنان تصویب شد و به زودی فاز اجرایی آن آغاز می شود.

- ایسنا/سمنان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: کلیات طرح احیای بافت پهنه شرقی مسجد امام سمنان تصویب شد و به زودی فاز اجرایی آن آغاز می شود.

مصطفی یغماییان 28 مردادماه 1399 اظهار کرد: طرح مرمت شهری و احیای پهنه شرقی مسجد امام سمنان در نشستی با حضور مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی و کارشناسان ارشد بافت تاریخی، شهردار سمنان و با حضور مشاور طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمیته فنی بافت تاریخی در حالی برگزار شد که کلیات طرح یاد شده هفته گذشته در شورای فنی استان بررسی و برای تصویب نهایی به ستاد وزارتخانه ارائه شده بود.

یغماییان افزود: حفاظت از ارزش های معماری و شهرسازی، یگانه سازی بخش احیاء شده با کل بافت، استفاده از حیاط مرکزی و چند حیاطی بر مبنای ویژه ترین خصلت های معماری سکونت در سمنان، وفاداری به شالوده تاریخی پهنه، احیای زندگی و جنب و جوش روزمره از جمله موارد ارائه شده از سوی بهروز مرباغی مشاور طرح در تبیین طرح ساماندهی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای پهنه شرقی مسجد امام سمنان به مرحله اجرا نزدیک می شود

احیای پهنه شرقی مسجد امام سمنان به مرحله اجرا نزدیک می شود