مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 10:052020-08-18سياسي

جنگل ابر شاهرود قطب گردشگری طبیعی/استانداردهای گردشگری رعایت شود


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه جنگل های هیرکانی مانند جنگل ابر قطب گردشگری طبیعی مرکز کشور هستند، گفت: تورهای ویژه طبیعت گردی از سوی وزارتخانه ابلاغ می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اصغر مونسان ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از جنگل ابر شاهرود و در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت جنگل های هیرکانی به مثابه قطب گردشگری طبیعی مرکز کشور، بیان داشت: جذب گردشگر به جنگل ها باید طبق استانداردهای جهانی باشد.

وی با اشاره به اینکه ابر می تواند در دوران بعد از کرونا به یک مقصد ویژه گردشگری بدل شود، افزود: ثبت جهانی ابر در سال گذشته نشان از اهمیت ظرفیت های طبیعی این جنگل است.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه در نشستی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ارتقای ظرفیت های گردشگری ابر مورد بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: حضور تورهای گردشگری به رونق منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

مونسان با بیان اینکه ابر، ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی و مجموعه تاریخی بسطام در زمره مهمترین محورهای گردشگری کشور محسوب می شوند، بیان داشت: ثبت موقت جهانی مقبره های بایزید و ابوالحسن خرقانی انجام شده و امیدواریم ثبت نهایی آنها هم انجام شود البته باید گفت یونسکو هر سال تنها یک مورد را از هر کشور، ثبت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل ابر شاهرود قطب گردشگری طبیعی/استانداردهای گردشگری رعایت شود

جنگل ابر شاهرود قطب گردشگری طبیعی/استانداردهای گردشگری رعایت شود