مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 11:302020-08-18سياسي

محور ورودی تخت جمشید ساماندهی شود/بازآفرینی اشیا یافت شده پارسه


معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس در بازدید از تخت جمشید خواستار ساماندهی محور ورودی تخت جمشید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پایگاه جهانی تخت جمشید، بازدید معاون گردشگری و امور مذهبی استانداری فارس با حضور مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت، شهردار مرودشت و جمعی از کارکنان این دستگاه ها از مجموعه جهانی تخت جمشید و همچنین آثار شاخص واقع در حریم این آثار جهانی، انجام پذیرفت.

طبیب لقمانی، معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس طی این بازدید، اکتشافات اخیر مربوط به اسکلت های انسانی و حیوانی در آبراهه های مجموعه جهانی تخت جمشید را فصل جدیدی از مطالعات مربوط به دوران تاریخی ما دانست و تداوم کاوش های باستان شناسی در این زمینه را مطلوب و تاکید کرد.

وی در این رابطه اضافه کرد: اکتشافات جدید در کانال های هدایت آب مجموعه جهانی تخت جمشید تحت عنوان فصل چهارم کاوش آبراهه ها، قطعاً اطلاعات بسیار مهمی را از گذشته این آثار تاریخی و سوالات به جا مانده باستان شناسان و همه اقشار جامعه، در اختیار ما خواهد گذاشت.

لقمانی گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده، اسکلت های پیدا شده در کانال های هدایت آب تخت جمشید به صورت تدفینی نیستند که امید است نتیجه این مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محور ورودی تخت جمشید ساماندهی شود/بازآفرینی اشیا یافت شده پارسه

محور ورودی تخت جمشید ساماندهی شود/بازآفرینی اشیا یافت شده پارسه