مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 19:352020-08-18اقتصادي

تجربه ناموفق ممنوعیت انتشار آمار قیمت مسکن


همانگونه که ایده حذف قیمت مسکن از برنامه های فروش اینترنتی موفقیت آمیز نبود، تصمیم وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت انتشار آمار و ارقام قیمت مسکن نیز منجر به بروز دستاوردی نشده و سامانی به بازار مسکن نخواهد داد.

- حمید بهزادی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در ارتباط با منتشر نشدن آمار قیمت های بازار مسکن، گفت: این تصمیم وزیر راه و شهرسازی از دو منظر قابل بررسی است.

مسئله اول پیرامون بحث های کارشناسی مرتبط با بازار مسکن است.

در حقیقت حذف آمار و ارقام مرتبط با شاخص های مطرح شده در بازار مسکن منجر به ناتوانی فضای کارشناسی کشور در ارتباط با تحلیل بازار مسکن شده و زمینه را برای محرومیت از نظرات و ارائه پیشنهادات کارشناسی فراهم می کند.

*تصمیم وزیر راه منجر به بروز انتظارات تورمی در بازار مسکن می شود این کارشناس مسائل اقتصادی، ضمن بررسی تصمیم وزیر راه و شهرسازی مبتنی بر منتشر نشدن اطلاعات بازار مسکن از منظر فضای تحلیل بازار، بیان کرد: متاسفانه در سال های اخیر، انتظارات تورمی، تاثیر فزاینده ای بر افزایش قیمت داشته است؛ در چنین شرایطی، دستور وزیر راه و شهرسازی به منظور منتشر نشدن آمار مرتبط با قیمت های مسکن، خبر از وقوع رخدادی فرضی می دهد که شرایط را برای افزایش قیمت مهیا خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجربه ناموفق ممنوعیت انتشار آمار قیمت مسکن

تجربه ناموفق ممنوعیت انتشار آمار قیمت مسکن