مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 03:502020-08-19پزشكي

عدم مشاهده موردی از بیماری تب سه روزه دام در اسدآباد


رییس داره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به کانون بیماری تب سه روزه در استان های همجوار خوشبختانه موردی از این بیماری در گاوداری های صنعتی، - سنتی و دامداری های اسدآباد مشاهده نشده است.

دکتر عادل بصیری محمدپور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی عفونی غیرقابل انتقال به انسان و مختص به دام سنگین گاو و گاومیش بوده که بیشتر در فصل گرما از طریق حشرات و بندپایان و حمل و نقل دام های آلوده از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل می شود.

وی افزود: با توجه به کانون بیماری در استان های همجوار بهترین اقدام پیشگیری، کنترل جمعیت حشرات از طریق سم پاشی و واکسیناسیون به موقع دام هاو عدم انتقال دام های آلوده به دامداری خواهد بود.

بصیری محمدپور تصریح کرد: اقدامات به موقع این اداره سم پاشی گاوداری های صنعتی و روستاهای در معرض خطر و مرزی بوده و در صورت درخواست دامداران از طریق مراکز مایه کوبی به صورت بهادار واکسن مورد نیاز دامداران تهیه می شود.

وی با تأکید بر اینکه دامداران ضمن سم پاشی بدن و جایگاه دام از حمل و نقل دام از مناطق آلوده به شهرستان خوداری کنند و از هرگونه حمل و نقل دام بدون گواهی بهداشتی، قرنطینه ای بپرهیزند، یادآور شد: در صورت مشاهده علائم بیماری از جمله تب بالا، پنومونی با ترشحات بزاق از بینی ولن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم مشاهده موردی از بیماری تب سه روزه دام در اسدآباد

عدم مشاهده موردی از بیماری تب سه روزه دام در اسدآباد