مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 06:502020-08-19اقتصادي

کاهش 90 درصدی گرد و غبار نمکی دریاچه ارومیه


رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: پس از آغاز اقدامات عملی این ستاد، گرد و غبار نمکی دریاچه ارومیه 90 درصد کاهش یافته است.

- رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه پس از آغاز اقدامات عملی این ستاد، گرد و غبار نمکی دریاچه ارومیه 90 درصد کاهش یافته، گفت: حتی در برخی نقاط بحرانی، میزان ریزگردهای نمکی به صفر رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، فرهاد سرخوش با بیان اینکه در سال 1393 و قبل از آغاز اقدامات اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه، مساحتی به وسعت تقریبی 100 هزار هکتار به دلیل عقب نشینی آب دریاچه ارومیه از اراضی حساس به فرسایش بادی محسوب می شد، افزود: علاوه بر اقدامات تخصصی ستاد احیا در کنترل نقاط بحرانی ریزگردها، افزایش 50 درصدی وسعت دریاچه ارومیه و هشت برابری میزان آب آن سبب شد تا بسیاری از اراضی مستعد فرسایش بادی به حالت عادی و سفید بازگردند.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای رفع دغدغه مردم درباره دریاچه ارومیه اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح های احیایی این دریاچه، 100 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه از سال 1393 تا پایان سال 1398 بیش از 673 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با کانون های بحرانی ریزگردهای نمکی در دریاچه ارومیه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 90 درصدی گرد و غبار نمکی دریاچه ارومیه

کاهش 90 درصدی گرد و غبار نمکی دریاچه ارومیه