مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 06:502020-08-19اقتصادي

ممنوعیت واردات برنج از اول شهریور ماه


بعد از اجرا شدن «ممنوعیت فصلی ورود برنج» به کشور، اگر مشکلات واردکنندگان برنج در حوزه ارز برطرف شود، ترخیص برنج امکان پذیر نخواهد بود.

- جی پلاس ، مهرداد جمال ارونقی در گفتگویی با رادیو اقتصاد، اظهار داشت: در سال گذشته حدود 800 هزار تن برنج به ایران وارد شده و عملیات ترخیص نیز انجام شده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه واردات برنج به ایران امسال حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: حدود 390 هزار تن برنج از طریق گمرک ترخیص و مقداری دیگری از برنج ها هنوز در گمرک دپو شده اند.

وی اضافه کرد: گمرک باید در پروسه واردات برنج ، کد رهگیری بانک را داشته باشد و بعد از دریافت این کد اجازه صدور پروانه را می دهد.

ارونقی تصریح کرد: بخش عمده ای از برنج های وارداتی در حال حاضر یا در صف تخصیص ارز و یا در مرحله تامین ارز قرار دارند؛ کسانی که در صف تخصیص ارز هستند باید به نحوی منشا ارز خود را از طرف بانک مرکزی به تایید برسانند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران ادامه داد: کسانی که در صف تامین ارز هستند، تا زمانی که وجه جا به جا نشود و تامین اتفاق نیافتد، اعلامیه تامین ارز صادر نمی شود و اگر اعلامیه و کد رهگیری بانک صادر نشود، گمرک نمی تواند اجازه ترخیص را صادر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت واردات برنج از اول شهریور ماه

ممنوعیت واردات برنج از اول شهریور ماه