مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 07:002020-08-19سياسي

استفاده از فضاهای باز حوزه های علمیه تهران برای برگزاری مراسم محرم


شورای دبیرخانه مجمع مسئولان مدارس حوزه علمیه استان تهران دربیانه ای عنوان کرد:استفاده حداکثری از فضاهای باز مدارس و حوزه های علمیه و دانشگاه ها می تواند در برپایی مجالس حسینی نقش آفرین باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شورای دبیرخانه مجمع مسئولان حوزه علمیه استان تهران برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم محرم و صفر بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است : بسم الله الرحمن الرحیم ملت اسلام اگر نام و یاد حسین را زنده نگه بدارد و آن را برای خود الگو قرار بدهد، از همه موانع و مشکلات عبور خواهد کرد.

امام خامنه ای(مد ظله العالی) محرم و صفر زمانی برای عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است، اما نه به معنی عزاداری صرف، که زمان احیاء دین و تلاش برای تداوم راه اباعبدالله الحسین(ع) است؛ همچنانکه عاشورا نیز خود عامل احیاء و تداوم دین در صدر تاریخ اسلام و تاکنون بوده و پس از این نیز خواهد بود.

محرم و صفر محل ابراز احساسات و شور حسینی است؛ اما نه به معنی بروز یک احساسات سطحی، بلکه احاساسات عمیقی که تجلی عقلانیت و معرفت و محل کسب معارف و رشد عقلانیت برای اصلاح امور امت و احیای سنن نبوی و علوی در جامعه اسلامی است.

عاشورای حسینی گرامیداشت یک واقعه تاریخ ساز است که آینده جامعه انسانی را رقم می زند، و زمان آغاز حرکت سالیانه جامعه حسینی به سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از فضاهای باز حوزه های علمیه تهران برای برگزاری مراسم محرم

استفاده از فضاهای باز حوزه های علمیه تهران برای برگزاری مراسم محرم