مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 07:152020-08-19پزشكي

میزان قند در نوشابه های گازدار 10 درصد کاهش یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور کاهش قند، نمک و چربی در محصولات غذایی، - میزان قند در نوشابه های گازدار طی جلسات ستاد ملی در دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور نمایندگان صنعت نوشابه 10درصد کاهش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور کاهش قند، نمک و چربی در محصولات غذایی، ستاد ملی کاهش مصرف قند، نمک و چربی متشکل از سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد و نماینده انجمن صنایع غذایی در دفتر بهبود تغذیه جامعه تشکیل شد و در اولین مرحله، بازنگری و کاهش میزان نمک در استاندارد محصولات غذایی در دستور کار قرار گرفت.

با توجه به اینکه نان غذای اصلی مردم است و به طور متوسط مردم 310 گرم در روز نان مصرف می کنند، مهمترین منبع دریافت نمک در برنامه غذایی روزانه به شمار می رود.

از این رو، کاهش میران نمک در دستور کار قرار گرفت و در مرحله اول میزان نمک نان از 3/2 درصد به 8/1 درصد و در مرحله دوم از 8/1 درصد به 6/1 درصد کاهش یافت.

با توجه به سرانه مصرف نان و این مقدار نمک، مقدار نمک نان باید باز هم کاهش می­ یافت لذا در مرحله سوم با تصویب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان قند در نوشابه های گازدار 10 درصد کاهش یافت

میزان قند در نوشابه های گازدار 10 درصد کاهش یافت