مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 07:252020-08-19سياسي

سرانجام «لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت»


لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» چند سال است در انتظار تصویب به سر می‌برد اما به گفته معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، روند بررسی این لایحه در کمیسیون‌های فرعی به پایان رسیده و رسیدگی به آن در کمیسیون اصلی لوایح دولت آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت ابتدا در پنج فصل و 92 ماده تدوین شد اما بعد از 6 بار ویرایش در آذرماه 1391 به 5 فصل و 81 ماده تغییر پیدا کرد.

تغییرات این لایحه همچنان ادامه داشت تا اینکه لایحه مربوط به امنیت زنان بعد از سه سال بازنویسی، در سال 1394 و در دولت یازدهم به پنج فصل و 53 ماده تغییر یافت و در نهایت این لایحه 53 ماده‌ای با انتصاب ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضاییه و دستور وی مبنی بر پیگیری سریع این موضوع، با 77 ماده به دولت بازگشت.

تأمین امنیت زنان در برابر خشونت شامل سه بخش بازدارندگی، حفاظتی و حمایتی است که شامل تقویت و تحکیم نظام خانواده، تأمین حقوق زنان به منظور حفظ امنیت آنان، پیشگیری از خشونت علیه زنان و حمایت از زنان قربانی یا در معرض خشونت است.

در این لایحه 20جرم‌انگاری جدید دیگر برای انواع خشونت علیه زنان در نظر گرفته شده و به نظر، سعی در کاهش دید عمومی فرادستی مردان به زنان داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام «لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت»

سرانجام «لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت»