مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 07:452020-08-19پزشكي

12 درصد شکستگی های خاورمیانه در ایران رخ می دهد


نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و مدیریت بیماری های غیرواگیر، گفت: بررسی ها نشان داده است که 12 درصد شکستگی های خاورمیانه در ایران رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، باقر لاریجانی، در جلسه کمیته ملی پیشگیری و مدیریت بیماری های غیر واگیر، با اشاره به تقابل بین بیماری کووید 19 و بیماری های غیر واگیر، افزود: آمارها نشان داده اند که در افرادی که دچار ریسک فاکتورهای بیماری های غیرواگیر هستند، نوع شدیدتر بیماری کووید -19 را تجربه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مطالعه جدید آیموس داده های ارزشمندی را در مورد کشور فراهم می کند که متأسفانه پاندمی کووید 19 مشکلاتی را در عملیاتی کردن این مطالعه ایجاد کرده است که امیدواریم هر چه سریع تر این مطالعه از سر گرفته شود.

وی بیماری استئوپروز را یکی از معضلات جدی بهداشت عمومی کشور خواند که در سطح منطقه و دنیا نیز بار ناشی از این بیماری خاموش در خور توجه است.

لاریجانی در ادامه به همکاری پژوهشگاه با بنیاد بین المللی پوکی استخوان اشاره کردند و گفتند: این مرکز تنها مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در منطقه EMRO است که متمرکز بر استئوپروز است.

نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: بر اساس گزارش های جهانی، یک دهم از زنان بالای 60 سال و دو سوم زنان بالای 90 سال درگیر پوکی استخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 درصد شکستگی های خاورمیانه در ایران رخ می دهد

12 درصد شکستگی های خاورمیانه در ایران رخ می دهد