مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 16:502020-08-19اقتصادي

عراق از سرمایه گذاری شرکت های ایرانی استقبال می کند


دولت عراق از پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک شرکت های ایرانی در خاک کشورشان استقبال می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالامیر ربیحاوی ظهر امروز در نشست تخصصی بخش خصوصی و دولت که در آمفی تئاتر اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه کشور عراق به سمت وسوی خودکفایی در حال حرکت است، اظهار کرد: بودجه عراق بر نفت متکی است اما در سال های اخیر در برخی محصولات به خودکفایی رسید و واردات 28 قلم کالا را ممنوع کرده است و حتی مازاد برخی محصولاتش را همچون گندم و جو صادر می کند.

رایزن اقتصادی ایران در عراق با بیان اینکه در شرایطی که عراق با خودکفایی به دنبال رفع مشکلاتی همچون بیکاری است، باید استراتژی صادرات ایران در راستای حفظ بازار عراق تغییر کند، افزود: عراق خواهان احیای زمین های زراعی خود است و برای این کار برنامه ریزی کوتاه، میان و بلندمدت دارد و به دنبال جذب سرمایه گذار و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی ادامه داد: استقبال از زمین های زراعی از سوی کشور عراق با استقبال مواجه شد که می توان از این ظرفیت استفاده کرد و کشت فرا زمینی و صنایع تبدیلی را در عراق راه اندازی کرد.

بنا به گفته ربیحاوی ظرفیت های سرمایه گذاری مشترک در تمام استان های شناسایی و در اختیار وزارت صمت و اتاق های بازرگانی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق از سرمایه گذاری شرکت های ایرانی استقبال می کند

عراق از سرمایه گذاری شرکت های ایرانی استقبال می کند