مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 مرداد 1399 ساعت 07:252020-08-20پزشكي

کنکوری ها خود را تحت یک قضاوت سختگیرانه قرار ندهند


کنکوری ها خود را تحت یک قضاوت سختگیرانه قرار ندهید قطعا با آرامش بهترین نتیجه کسب خواهد شد به جای اینکه مدام به فکر گذشته و آینده باشید ذهن خود را معطوف به سوالات و شرایط فعلی کنید و با ذهن آگاه بر سوالات تمرکز کنید.

- کاوه قادری در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به کنترل استرس و اضطراب در کنکور اظهار کرد: استرس یک عملکرد طبیعی مغز در واکنش به احساس تهدید است.

وی با بیان اینکه مغز اطلاعات مبتنی بر تهدید را در مواردی به شکل اضطراب  و استرس بروز می دهد، افزود: اگر نسل انسان ادامه یافته به واسطه عملکرد صحیح مغز و واکنش در برابر  شرایط محیطی است .

به گفته این روانشناس بالینی، استرس یک نوع هشداری است که مغز انسان را از احتمال تهدید و خطر هوشیار می سازد لذا طبیعی است وقتی که فردی در مقابل یک ارزیابی با نام کنکور مواجهه می شود که قرار است بخش وسیعی از  رشد و پیشرفت زندگی وی را این آزمون چند ساعته تعین کند، دچار واکنش شدید و استرس شود.

 استرس واکنش بهنجار بدن به ارزیابی تهدید است به گفته قادری، پس مقداری از استرس واکنش بهنجار بدن به ارزیابی تهدید است اما در مواردی این احساس تهدید ادراک شده متناسب با موقعیت نیست و اغراق آمیز شده و استرس نابهنجاری را تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنکوری ها خود را تحت یک قضاوت سختگیرانه قرار ندهند

کنکوری ها خود را تحت یک قضاوت سختگیرانه قرار ندهند