مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 مرداد 1399 ساعت 11:452020-08-20سياسي

یک شیرازی، مزه شیراز را به یزد آورد


مدیر یکی از مجموعه های اقامتی گردشگری استان فارس که مزه شیراز را به یزد آورده است، با بیان این که خوراکی ها میراثی هستند که اگر پخت نشوند به راحتی از خاطر افراد رفته و هویت خود را از دست می دهند، - گفت: تصمیم گرفتم با سفر به شهرهای مختلف ایران، خوراکی های سنتی شیراز را به شهرهای دیگر ببرم و به مردم بچشانم.

سروش پرهامی در جریان سفرش به شهر جهانی یزد و در حاشیه رویداد گردشگری خوراک استان یزد، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم برای معرفی شهرمان به مردم ایران و حتی دنیا، مزه های مختلف غذا را با خود به هر شهر و دیاری ببریم و در واقع پیام ما از این سفرها، معرفی شیراز است.

وی با بیان این که گردشگری خوراک یکی از انواع پرطرفدار و محبوب اما مغفول در کشور ایران است، تصریح کرد: روزگاری سرو خوراک و غذاهای بومی مانند کته و دمپخت در رستوران ها و هتل‎ها و سایر اماکن پذیرایی مرسوم نبود اما در زمانی نه چندان دور، مردم به اهمیت پیام فرهنگی نهفته در غذاهای بومی و جذابیت این غذاها برای گردشگران پی می بردند.

وی با اشاره به تاثیر فرهنگی غذاها، تصریح کرد: خوراکی ها میراثی هستند که مانند ابنیه تاریخی قابلیت نگهداری ندارند و اگر پخت نشوند، به راحتی از خاطر افراد رفته و هویت خود را از دست می دهند و نام و نشانی از آن ها نمی ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک شیرازی، مزه شیراز را به یزد آورد

یک شیرازی، مزه شیراز را به یزد آورد