مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 مرداد 1399 ساعت 12:002020-08-20سياسي

فضای باز صحن بقاع متبرکه میزان عزاداران حسینی


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری برنامه های عزاداری در صحن های باز بقاع متبرکه خبرداد - حجت الاسلام اسکندری امروز در نشست خبری طرح بصیرت عاشورایی با موضوع تشریح ویژه برنامه های محرم درجوار امامزادگان استان قم گفت: مبحث عزاداری سیدالشهدا در طول تاریخ از اهمیت خاصی برخوردار بوده و این موضوع را در سیره اهل بیت(ع) به وضوح شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا امام حسین(ع) را با عنوان خون خدامعرفی می کند عنوان کرد: این مساله دارای مفهوم فراوان است، خون در وجود افراد در جریان است و دارای ویژگی حیات و شادابی است و سیدالشهدا خون خداوند است که در و اسلام و امت اسلامی در جریان است و نمی گذارد که اسلام کهنه شود.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) دین را زنده نگه داشته است و امام خمینی نیز در همین راستا فرمودند محرم و صفر را زنده نگه دارید که اسلام را نگه داشته است.

وی افزود: در گذشته نیز افراد در شرایط دشوار حکومتی چه به صورت آشکار و چه زمانی که ممنوع بوده به صورت مخفیانه عزاداری را برگزار می کردند و امسال نیز به علت شیوع ویروس کرونا عزاداری ها متفاوت و محدود تر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: ما وظیفه داریم هم عزاداری و هم حفظ سلامتی و رعایت اصول بهداشتی را درکنار هم اهمیت قائل شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای باز صحن بقاع متبرکه میزان عزاداران حسینی

فضای باز صحن بقاع متبرکه میزان عزاداران حسینی