مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1399 ساعت 02:552020-08-20پزشكي

آیا اینترنت 5G باعث رشد سرطان و ناباروری خواهد شد؟!


اینترنت پرسرعت 5G در حال بهره‌برداری در کشورمان است؛ فرکانس ایجاد شده در 5G بین 30 گیگاهرتز تا 300 گیگاهرتز است، این مقیاس برای 4G حدود 6 گیگاهرتز بود! این امواج می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، اختلال عصبی، آسیب‌های ژنتیکی و ناباروری را افزایش دهد!چند سالی است که جهان تکنولوژی از نسل تازه اینترنت پرسرعت با عنوان 5G سخن می‌گوید و این نسل تازه اینترنت در کشور به بهره‌برداری رسیده‌ است.

در آینده‌ای نه‌چندان دور هم به صورت گسترده در کشور اجرایی خواهد شد.

اما هنوز هیچ اظهارنظر رسمی از جانب وزارت بهداشت و درمان پزشکی در رابطه با تأثیرات مخرب احتمالی این نسل تازه اینترنت بر سلامت جسمی عموم مردم ارائه نشده است؛ اگر قرار باشد تفکر پیوست سلامت در جایی بروز و ظهور داشته باشد، دقیقا همینجاست.

درباره تأثیر تکنولوژی 5G بر سلامت انسان، تاکنون اظهارنظرهای متفاوتی ارائه شده‌ است؛ عده‌ای آن را مضر و عده‌ای دیگر آن را بی‌تأثیر بر سلامت انسان عنوان کرده‌اند اما پیش از پرداخت به این موضوع بد نیست کمی درباره ماهیت این تکنولوژی بدانیم.

آنچه این تکنولوژی را از نسل گذشته خود متمایز می‌کند در مرحله اول، سرعت انتقال دیتاست اما در کنار این سرعتِ انتقال، ساز و کار عملیاتی 5G هم با نسلهای قبلی خود متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اینترنت 5G باعث رشد سرطان و ناباروری خواهد شد؟!

آیا اینترنت 5G باعث رشد سرطان و ناباروری خواهد شد؟!