مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1399 ساعت 09:502020-08-21اقتصادي

آرد ایرانی به کشورهای همسایه قاچاق می شود


قاچاق گندم به صورت آرد به کشورهای همسایه با توجه به بالا بودن قیمت گندم و آرد در آنجا، این روزها برای سودجویان بسیار مقرون به صرفه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عطاء الله هاشمی افزود: در یک سال گذشته تولید گندم حدود 14 میلیون تن بوده که 8 میلیون و 200 هزار تُن آن را دولت خرید تضمینی کرده است که به این ترتیب میان تولید و خرید تضمینی گندم فاصله حدود 4 میلیون تنی وجود دارد.

این تفاوت سطح تولید و خرید تضمینی چند علت عمده دارد اول اینکه برخی کارخانجات تولید آرد بدون ثبت در سامانه دولتی اقدام به خرید گندم از کشاورزان می کنند و به این ترتیب آمار آن به صورت رسمی ثبت نمی شود.

وی ادامه داد: علت دیگر به قیمت خرید تضمینی گندم باز می گردد که برای کشاورزان جذاب نیست و آنان در برخی مواقع ترجیح می دهند که گندم را به جای فروش به دولت به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار دهند، زیرا با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی در یکسال گذشته قیمت گندم برای تولیدکنندگان نسبت به نرخ خوراک دام و طیور ارزان تر شده است.

هاشمی تاکید کرد: همچنین از قاچاق گندم به صورت آرد به کشورهای همسایه هم نمی توان گذشت که با توجه به بالا بودن قیمت گندم و آرد در کشورهای همسایه این روزها برای سودجویان بسیار مقرون به صرفه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرد ایرانی به کشورهای همسایه قاچاق می شود

آرد ایرانی به کشورهای همسایه قاچاق می شود