مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1399 ساعت 12:552020-08-21اجتماعي

محرم در دل کوهستان های تالش/ اهل تسنن در ارتفاعات شمال بیرق عزا به پا کردند


مردم شیعه و سنی در روستاهای کوهستانی تالش، با برپایی چادر (پورو) و برگزاری مراسم طشت گذاری به استقبال ماه عزای سالار شهیدان عالم رفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تالش، تالشان قومی بزرگ و با تاریخی کهن که وحدت و برادری در آن ریشه ای به طول تاریخ دارد.

این روزها از دل کوهستان های تالش بزرگ نوایی آشنا به گوش می رسد، اهالی روستایی کوچک در حال برپایی چادرهایی هستند.

  روستا حال و هوای عجیبی دارد، بویی آشنا به مشام می رسد، آسمان دلش گرفته و هوای باریدن دارد و اهالی روستا همچون کوه های استوار تالش پای اعتقادات و رسومات پدرشان ایستاده اند این روستای قدیمی خاطرات زیادی را در دل خود جای داده و کودکان دیروز روستا اکنون مردان پا به سن گذاشته ای شده اند که هرگز آن روزها  و خاطرات را فراموش نکرده اند.

مردمان روستای ولی بیگ یوردی (طول گیلان) صدها سال است حدود 6 ماه از سال را در روستای پدری شان به سر می برند، آن ها به دامداری مشغول اند و با پایان فصل کشاورزی به جلگه بازمی گردند.

  اما در دو سال گذشته پس 40 سال حضورشان در ییلاق مصادف شده با آغاز ماه محرم و اهالی این روستای کوچک در اقدامی جالب به رسم پدرانشان با برپایی چادرهایی که در گویش محلی به آن پورو می گویند به استقبال ایام سوگواری سید و سالار و شهیدان رفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم در دل کوهستان های تالش/ اهل تسنن در ارتفاعات شمال بیرق عزا به پا کردند

محرم در دل کوهستان های تالش/ اهل تسنن در ارتفاعات شمال بیرق عزا به پا کردند