مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1399 ساعت 23:452020-08-21اقتصادي

کاوشگر مریخ چین 8 میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد


طبق اعلام مرکز اکتشافات و برنامه فضایی اداره ملی فضایی چین، کاوشگر مریخی Tianwen-1 بیش از 8 میلیون کیلومتر از زمین فاصله داشته و به طور عادی کار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، طبق اعلام مرکز اکتشافات و برنامه فضایی اداره ملی فضایی چین،  کاوشگر مریخی Tianwen-1 بیش از 8 میلیون کیلومتر از زمین فاصله داشته و به طور عادی کار می کند.

چین در تلاش برای رسیدن به فعالیت های فضایی رقیب خود آمریکا و تایید جایگاهش به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی، میلیاردها دلار در ماموریت بین کهکشانی به سیاره مریخ سرمایه گذاری کرده است.

کاوشگر مریخ از روز چهارشنبه حدود 8.

23 ​​میلیون کیلومتر با زمین فاصله داشته است؛ بارهای چندگانه در کاوشگر مریخ، از جمله مگنتومتر مریخ، طیف سنج مریالژی مریخ و دوربین با وضوح بالا، برای تأیید وضعیت در حالت عادی، خودآزمایی را انجام داده اند.

از دوربین های متوسط ​​و با وضوح بالا برای تصویربرداری از سطح مریخ و انجام تحقیقات در مورد توپوگرافی و ساختار زمین شناسی سطح این سیاره استفاده خواهد شد.

مگنتومتر محیط مغناطیسی را در مریخ تشخیص می دهد و از طیف سنج کانی شناسی برای تجزیه و تحلیل ترکیب و توزیع مواد معدنی در مریخ استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوشگر مریخ چین 8 میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد

کاوشگر مریخ چین 8 میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد