مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 04:252020-08-22سياسي

کتاب تاریخ تعزیه همدان به چاپ رسید


کتاب «مجلس نامه غم» شامل تاریخ تعزیه همدان از مجموعه دانشنامه استان، تألیف «اسماعیل مجللی» در آستانه محرم امسال به چاپ رسید.

- ایسنا/همدان کتاب مجلس نامه غم شامل تاریخ تعزیه همدان از مجموعه دانشنامه استان، تألیف اسماعیل مجللی در آستانه محرم امسال به چاپ رسید.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه پیشینه نمایش های مذهبی در استان همدان به دوران قاجار باز می گردد، گفت: کتاب حاضر به تاریخ تعزیه در استان همدان اختصاص دارد و کیفیت اجرای آن را در شهرهای استان شرح داده و دربردارنده ی سه مجلس فارسی و دو مجلس تعزیه ترکی است.

مصطفی قهرمانی ارشد مناطق ملایر، تویسرکان، مریانج، شورین، درگزین را در برگزاری مراسم های مذهبی میدانی استان همدان شاخص دانست و افزود: دو نسخه ترکی موجود در کتاب شامل مجلس تعزیه روز عاشورا و مجلس شهادت امام رضا (ع) است که به همت حسینعلی معصومی آماده شده است.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری همدان کتاب مجلس نامه غم را موجب ثبت تاریخ عزاداری نمایشی در استان همدان عنوان و اظهار کرد: بخشی از کتاب مجلس نامه غم به معرفی تعزیه خوانان و شبیه خوانان تُرک زبان، به ویژه در مناطق درگزین و کبودراهنگ همدان پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب تاریخ تعزیه همدان به چاپ رسید

کتاب تاریخ تعزیه همدان به چاپ رسید