مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 06:252020-08-22اقتصادي

امکان تولید روزانه هزار مخزن CNG در کشور/ثبت 95 هزار درخواست دوگانه سوز کردن رایگان


معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: روزانه می توانیم 1000 مخزن در کشور تولید کنیم و این ظرفیت هم اکنون فعال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حمید قاسمی ده چشمه گفت: اجرای طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی به دوگانه سوز، موجب احیای کارخانه های تولید مخزن CNG در کشور شده که پیش از این ورشکسته و تعطیل شده بودند.

وی افزود: پس از رها کردن موضوع توسعه صنعت CNG و نزدیک شدن قیمت عرضه بنزین و سوخت CNG در میانه دهه 90 شمسی و استفاده نشدن از ابزارهای مشوق در این بخش، طی سال های گذشته، شاهد افت تقاضا برای استفاده از سوخت پاک در کشور بودیم و از سوی دیگر، بخشی از تقاضای موجود نیز با استفاده از مخازن وارداتی پاسخ داده می شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بر این اساس عملا تا میانه سال گذشته از 10 مخزن ساز داخلی، فقط 2 مخزن ساز، فعال باقی مانده و بقیه ورشکست شده و فعالیت خود را تعطیل کرده بودند.

قاسمی با اشاره به اینکه ورود دوباره دولت به رونق صنعت CNG و اجرای طرح رایگان تبدیل خودروهای بنزین سوز به دوگانه سوز، موجب بازگشت رونق به تولید داخلی مخازن CNG شده است، گفت: با گذشت 3 ماه از رونمایی از سامانه gcr.

niopdc.

ir و ثبت درخواست بیش از 95 هزار خودرو برای تبدیل رایگان به دوگانه سوز، 6 کارخانه ساخت مخزن CNG در کشور فعال شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تولید روزانه هزار مخزن CNG در کشور/ثبت 95 هزار درخواست دوگانه سوز کردن رایگان

امکان تولید روزانه هزار مخزن CNG در کشور/ثبت 95 هزار درخواست دوگانه سوز کردن رایگان