مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 07:452020-08-22اقتصادي

افتتاح اتاق مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان


اتاق مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان،  عبدالغفور لیوال امروز در نشست توسعه همکاری های اقتصادی استان کرمان و کشور افغانستان همزمان با افتتاح اتاق مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان اظهار کرد: در صدد هستیم که تجارت و مناسبات اقتصادی دو کشور را براساس هدایت رییس جمهور افغانستان نهادینه و قانونمند کنیم و این اقدام ممکن نیست، الا اینکه یک نهاد با اعتبار و معتبر به خاطر مدیریت روابط اقتصادی هر دو کشور ایجاد کنیم.

سفیر افغانستان در ایران ادامه داد: اتاق مشترک ایران و افغانستان در بخش بازرگانی، صنعت، سرمایه گذاری، ترانزیت و تبادل تجارب اقتصادی بین هر دو کشور است.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران گفت: شاید افغان ها شناختی از ظرفیت های اقتصادی ایران به صورت پراکنده به خاطر حضور 30 میلیون مهاجر در چهار دهه و فعالیت های اقتصادی داشته باشند، اما شناخت علمی و حرفه ای نیست و می خواهیم از این لحاظ آن را تکمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شناخت فعالان اقتصادی ایران از ظرفیت های اقتصادی افغانستان کم است، عدم حضور در افغانستان و جنگ های متمادی و بلند مدت در این کشور هرگز این فرصت را مهیا نکرده که فعلان اقتصادی از ظرفیت ها و امکانات اقتصادی افغانستان شناخت داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح اتاق مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان

افتتاح اتاق مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان