مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 08:052020-08-22فرهنگي

اینجا همدان است


اگر نام و نشانی مرا می خواهید باید مرا از شکوه و زیبایی خانه ام بخواهید، از بلندای قامت الوند در دامنه دشت همیشه سرسبز، از شکوه داریوش تا خاطرات به یاد مانده هگمتانه.

- ایسنا/همدان اگر نام و نشانی مرا می خواهید باید مرا از شکوه و زیبایی خانه ام بخواهید، از بلندای قامت الوند در دامنه دشت همیشه سرسبز، از شکوه داریوش تا خاطرات به یاد مانده هگمتانه.

از سرخی آتش نوشیجان تا آبی روشن علیصدر، در کلام باباطاهر و عین القضات، در طعم تلخ و شیرین جوشانده های بوعلی سینا و آواز مفتون، از بانگ اذان در مأذنه های مسجد جامع تا کوچه پس کوچه های بازارهای درهم تنیده .

از عشق های نهفته در تابوت های سنگی اشکانی و کوزه های سفالین نصفه و نیمه اکباتان، از خاطرات برج قربان و جلوه خداوند در نقش و نگار گنبد علویان، از ایوان کاشی امامزاده ای و خون سرخ هشت هزار مرد سربلند که تاریخ ایستادگی را از سر نوشتند.

اینجا همدان است؛ دیاری با مردمانی یکدل و بی آلایش که زندگی را نقش می بندند در تار و پود روزگاران، گاه آرامش محض است در دشت های سرسبزش و گاه جاری و خروشان است همچون سراب هایی که آواز زندگانی می خوانند.

هر گوشه اش یادگاری است و زلال حیات زندگانی که به وجد می آورد هر بیننده ای را، شهری که یکپارچه زیبایی است، مقصودی که نمی شود به سادگی از آن دل کند و قصد دیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا همدان است

اینجا همدان است