مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 08:102020-08-22اقتصادي

گذر فرهنگی هنری چهارسوق ساوه افتتاح شد


همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، گذر فرهنگی هنری چهارسوق (گذر عباسیه) در قالب فاز نخست طرح مسجد تا مسجد به بهره برداری رسید.

- ایسنا/مرکزی همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، گذر فرهنگی هنری چهارسوق (گذر عباسیه) در قالب فاز نخست طرح مسجد تا مسجد به بهره برداری رسید.

شهردار ساوه امروز شنبه اول شهریورماه در آیین بهره برداری از این طرح که با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان مرمت و بازسازی شده و یک پیاده راه در قلب بافت تاریخی ساوه محسوب می شود، گفت: بازسازی و احیای بازار چهارسوق (گذر عباسیه) توسط شهرداری نقطه عطفی جهت احیای بافت های تاریخی ارزشمند این شهر خواهد بود.

سید مهدی حسینی افزود: عملیات بازسازی و احیای این طرح با مصوبه شورای اسلامی شهر در قالب فاز نخست طرح محور تاریخی مسجد تا مسجد انجام می شود و اقدامی ماندگار جهت حفظ آثار تاریخی شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: در گذشته عدم وجود طرح مناسب در این گذر تاریخی موجب استقرار کاربری های نامتناسب و ناهمخوان با ماهیت فرهنگی و تاریخی شهر شده بود به طوری که فعالیت برخی صنوف نظیر پرنده فروش ها با بوی نامطبوع شرایط نامساعدی را برای حضور گردشگران در این منطقه فراهم آورده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر فرهنگی هنری چهارسوق ساوه افتتاح شد

گذر فرهنگی هنری چهارسوق ساوه افتتاح شد