مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 02:252020-08-22سياسي

نگاهی عقل گرایانه به واقعه عاشورا با «حقیقت عاشورا»


بی تردید واقعه عاشورا و حادثه کربلا یکی از تاثیرگذارترین وقایع تاریخ اسلام است که هر ساله مسلمانان زیادی در سراسر جهان را برای زنده نگاه داشتن مکتب امام حسین(ع) و اعتقاد او گرد هم می آورد.

- ایسنا/خراسان رضوی بی تردید واقعه عاشورا و حادثه کربلا یکی از تاثیرگذارترین وقایع تاریخ اسلام است که هر ساله مسلمانان زیادی در سراسر جهان را برای زنده نگاه داشتن مکتب امام حسین(ع) و اعتقاد او گرد هم می آورد.

با وجود گذشت قرن ها و سال ها از اتفاقات صحرای کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش هیچ چیز و هیچ کس نتوانسته از دل شیعیان حرارت عشق امام حسین(ع) و مصائبی که بر این حضرت و یارانش گذشته را کم رنگ کند.

با توجه به چند وجهی بودن تاریخ عاشورا، اغلب با آثاری رو به رو بوده ایم که این واقعه مهم تاریخی را ساده انگارانه و سطحی ارائه کرده و به تصویر کشیده اند؛ با این وجود کتاب حقیقت عاشورا سعی کرده نگاهی علمی و بدون تعصب به واقعه تاریخی عاشورا و حادثه کربلا داشته باشد.

محمد اسفندیاری در نگارش کتاب حقیقت عاشورا دغدغه اش که زدودن تحریفات از تاریخ عاشوراست را مد نظر قرار داده و تلاش می کند نهضت امام حسین(ع) را به صورت اجتهادی بررسی و به مخاطب خود معرفی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی عقل گرایانه به واقعه عاشورا با «حقیقت عاشورا»

نگاهی عقل گرایانه به واقعه عاشورا با «حقیقت عاشورا»