مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 03:552020-08-23اقتصادي

صادرات 504 هزار تن سیب آذربایجان غربی به اوراسیا در سال گذشته


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، رسول جلیلی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان ارومیه، با بیان اینکه بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش کشاورزان و کارکنان جهاد کشاورزی ، تولیدات  بخش کشاورزی در استان حدود 4 برابر نسبت به زمان انقلاب افزایش داشته است.

وی افزود: به منظور ارتقای بهره وری در این بخش ، تمام تلاش ما بر این است که یافته های علمی به کشاورزان انتقال یابد تا با حفظ منابع پایدار و محیط زیست، حداکثر بهره وری از منابع آب و خاک استان برای توسعه کشاورزی پایدار انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت مکانیزه و علمی نمودن بخش کشاورزی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر محصولات کشاورزی تولیدی فساد پذیر بوده و قابلیت نگهداری در بازه زمانی کمی را دارند و به دلیل ظرفیت محدود سردخانه ها و صنایع تبدیلی و فرآوری کننده، شاهد افت قیمت این محصولات در زمان عرضه به بازار فروش محصولات هستیم.

وی یادآور شد: سال گذشته 750 هزار تن سیب درختی از کشور به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا صادر شده که 504 هزار تن از این میزان محصول صادراتی از سطح استان صادر شده بود و امیدواریم در سال جاری شاهد رونق صادرات محصولات کشاورزی مخصوصا سیب درخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 504 هزار تن سیب آذربایجان غربی به اوراسیا در سال گذشته

صادرات 504 هزار تن سیب آذربایجان غربی به اوراسیا در سال گذشته